Produk Utama


 

Cellfood adalah cecair  zaman Millenium untuk Kesihatan,Kecantikan dan Tenaga dimana ianya juga sebagai Anti pengoksidaan,Anti Penuaan serta Bertenaga sangat tinggi kerana ianya mengandungi Anugerah Proses SemulaJadi seperti :

1) Oksigen / Hidrogen ( Teknologi Pemisahan Air )
2) 17 Jenis Asid Amino
3) 34 Jenis Enzim ( 4 jenis Enzim Pencernaan & 30 jenis Enzim Metabolisme )
4) 78 Jenis Zat Galian ( Mineral ) yang berkoloid
5) 9 Jenis Asid Organik ( Cuka Beras )
6) Tenaga Hayat Sinaran
7) Elektrolit

Kebaikan & Fungsi Cellfood

  • Mengekalkan tahap KESIHATAN
  • Memburu RADIKAL bebas dan RADIASI serta membuang TOKSID
  • Membekalkan & meningkatkan Oksigen kepada SEL-SEL
  • Meningkatkan Paras tenaga SEL
  • 95% penyerapan kepada SEL serta membekalkan NUTRISI kepada SEL  dalam tempoh 3 minit ( 180 saat )
  • mencegah PENYAKIT dan JANGKITAN
  • Menyempurnakan Fungsi Sistem Saraf
  • Mengaktifkan SEL-SEL dengan cepat & pantas
  • Membantu memulihkan segala penyakit yang KRONIK dan sebagainya seperti :
    • Darah Tinggi , Kencing Manis , Buah Pinggang, Kanser Usus, Angin Ahmar , Gout, Semput ,Asma , Resdung , Buasir / Ulser , Jantung , Barah Payudara , Menapous , Batu Karang , Gastrik , Ketumbuhan , Down Sindrom , Leukimia , Eczema , HIV , H1N1 dan pelbagai lagi penyakit di zaman moden yang sukar dibaik pulih.

Cellfood juga boleh digunakan pada semua peringkat usia seperti Bayi, Kanak – Kanak , Orang Dewasa , Orang Tua , Binatang Peliharaan serta Tumbuh-tumbuhan

Setiap PENYAKIT pasti ada PENAWARNYA dan boleh disembuhkan dengan Izin Allah yang Maha Esa.

 

Baca testimoni pengguna cellfood di sini.

Sekiranya anda ada sebarang pertanyaan atau kemusykilan,boleh hubungi saya atau menggunakan ruang komen di bawah.Sekiranya anda ingin mencuba produk ini, boleh dapatkannya dengan menggunakan borang tempahan yang disediakan.

 

91 thoughts on “Produk Utama

  1. salam..
    terima kasih kerana memberi maklumat berguna tentang buah pinggang. semoga Allah SWT merahmati tuan.

    saya mengidap nefrotik sindrom lebih dari setahun dan di masukkan ke dalam wad sebanyak dua kali dan saya baru saja membuat biopsi. saya ingin bertanya tentang cellfood yang dicadang oleh tuan.

    adakah semua orang yang mengidap NS boleh makan cellfood?
    apakah kesan makan produk ini?
    berapa harga produk ini?

    • Wassalam..

      Sama-sama dan saya harap ianya bermanfaat.Semua orang yang menghidap cellfood memang saya syorkan sebab ianya memberikan kesan kepada saya sebagai seorang pengidap nefrotik sindrom.Mengikut pengalaman saya selepas memakan cellfood najis saya berwarna hitam,saya mengalami pening kepala dan muntah-muntah.Itu hanyalah kesan pemulihan yang sementara.

      Dan kesannya berbeza pada setiap individu berdasarkan tahap kesihatan seseorang.Harga produk ini ialah RM218 untuk bukan ahli dan RM168 untuk ahli.

      • Boleh ker mereka yg menghidap polycystic dan sekarang buat hemodialisis makan cell food ini…?

        • Berdasarkan testimoni yang diterima, cellfood boleh diambil untuk semua jenis penyakit.Lagipun cellfood ialah pemakanan kesihatan, bukannya ubat yang hanya sesuai untuk jenis-jenis penyakit. Saya cadangkan puan mencubanya untuk mengetahui apakah produk ini sesuai dengan suami atau tidak.

    • Kesan yang saya alami ialah:

      1)Cirit-birit dan najis berwarna hitam
      2)Pening
      3)Muntah

      Kesan yang dialami oleh seseorang adalah berbeza bergantung pada tahap kesihatan masing-masing.

      • eGFR
        http://www.kidney.org/kidneydisease/ckd/knowgfr.cfm

        Creatine
        Creatinine is a waste product in your blood that comes from muscle activity. It is normally removed from your blood by your kidneys, but when kidney function slows down, the creatinine level rises. Your doctor should use the results of your serum creatinine test to calculate your GFR.

        maaf copy and paste aje

        • Salam bro,

          Terima kasih atas penerangan tentang kretinin ini. Sememangnya kreatinin adalah salah satu perkara yang akan dilakukan ujian oleh doktor untuk melihat sejauh mana tingginya bacaan kreatinin di dalam darah kerana ianya menunjukkan sebaik mana buah pinggang kita berfungsi. Cuma saya agak kurang faham dengan soalan bro yang ajukan.

          • Salam..
            Klau saya ambik cellfood aperkah
            tahap creatine akan turun
            dan bagaimaner eGFR aderkah ia akan naik,

            mohon penjelasan

          • Wslm,

            Untuk pengetahuan saudara, cellfood bukanlah ubat yang bertujuan untuk mendiagnos sesuatu penyakit. Ianya adalah suplemen kesihatan. Jadi saya tiak berani memberikan jaminan 100% yang tahap creatinin saudara aka turun selepas mengambil produk ini.Tapi berdasarkan pengalaman saya,tahap kreatinin saya memang telah menurun ke tahap bacaan yang normal, iaitu sekitar 60.

            Tetapi saya tekankan di sini,buat permulaan disamping mengambil cellfood,pengambilan makanan juga harus diperhatikan.Pengambilan makanan yang berprotin hendaklah dikurangkan dan begitu juga dengan pengambilan diet tinggi garam. Saya cadangkan untuk melihat sendiri hasilnya,saudara mesti mencuba produk ini terlebih dahulu.Tidak rugi kita keluarkan duit untuk kesihatan kita.

  2. Salam
    camner saudara dapat turun kan tahap creatine ke tahap normal
    .. Pemakan jenis maner yg bro amal kan
    tq

    • Selain dari mengamalkan pengambilan cellfood, saya juga mengurangkan pengambilan diet yang tinggi kandungan garam, berminyak dan juga yang tinggi protin. Sebagai contoh, kalau makan tengahari saya berlaukkan ikan, jadi saya tidak minum air soya kerana ianya akan menambahkan kandungan protin. Pengambilan sayur-sayuran dan buah-buahan juga harus diberikan perhatian.

    • Assalamualaikum.

      Terima kasih kerana anda berminat untuk mendapatkan produk kesihatan cellfood.Saya meminta maaf kerana agak lambat membalas komen ini kerana semalam line celcom ada masalah.Untuk mendapatkan produk ini anda boleh ikut langkah-langkah di bawah.

      1) Depositkan wang berjumlah RM200 ke dalam akaun bank berikut:

      RHB Bank
      No akaun:10801600603167
      Pemegang akaun:Abdullah Idris

      2) Emelkan kepada saya di alamat abdullahidris1982@gmail.com maklumat berikut beserta bukti pembayaran:

      Nama
      No Kad Pengenalan
      Umur
      Alamat surat menyurat

      Penting:Untuk bukti pembayaran, sila scan resit kemudian attachkan ke dalam emel bersama maklumat yang diperlukan.Selepas melakukan langkah di atas,smskan kepada saya di nombor 013-4479610.Saya akan menghantar produk dengan segera selepas pembayaran disahkan.Terima kasih.

      • waalaikumussalam
        ubat ini bukan untuk saya . ubat ini untuk sedara saya . dia mengalami masalah buah pinggang . dia nie jenis takut nak pergi hospital . dia pun xsuke makan ubat . saya nak tolong dia . harga ubat ini RM200 ye . nanti saya bagi tahu dia dulu, baru saya inform . terima kasih .

          • Assalam,

            Maaf saye btanye..adakah same Nefro sindrom dgn IGA Nephro..sbb saya adalah salah seorang pesakit buah pinggang hampir kronik..

          • Wslm,

            Rasanya tak sama kot,tapi saya tak berapa pasti.Saya akan cuba cari infonya.Tetapi selalunya igA nefropati itu berlaku disebabkan oleh antibodi kita menyerang buah pinggang kita sendiri.

          • Salam,

            Ini dia sedikit informasi yang baru saya dapat tentang nefrotik sindrom dan igA nefropati.

            Di dalam masalah nefrotik sindrom,buah pinggang anda telah mengeluarkan sejumlah kandungan protein ke dalam air kencing.Keadaan ini tak sepatutnya berlaku.Apabila ini berlaku menunjukkan buah pinggang anda bermasalah.

            Nefrotik sindrom boleh disebabkan oleh penyakit autoimun,tetapi boleh juga disebabkan oleh logam berat,ubat-ubatan tertentu dan penyakit genetik.

            IgA nefropati pula adalah penyakit autoimun,di mana glomerulonefritis yang boleh menyebabkan kepada kegagalan buah pinggang.IgA juga sering dikaitkan dengan dengan ruam vasculitic,biasanya berlaku dikaki dan punggung.

            Harap jawapan ini dapat membantu.Sumber rujukan boleh anda lihat di:

            https://www.healthtap.com/#user_questions/258146-what-is-the-difference-between-nephrotic-syndrome-and-iga-nephropathy

  3. Salam…
    Saya ader masalah buah pinggang…dimana salur salur ureter sy adalah sempit drp normal..Jadi buah pinggang saya membengkak..adakah produk ini boleh membantu?

    • Wslm,

      InsyaAllah saudari boleh mencuba.Dengan berkat usaha Allah akan beri kesembuhan.Saya dulu pun terlalu banyak produk kesihatan yang saya cuba,baru saya bertemu dengan cellfood.

        • Harganya RM200 termasuk penghantaran.Kalau berminat nak cuba,di bawah ialah cara pembayaran.

          Depositkan wang berjumlah RM200 ke dalam salah satu bank di bawah:

          1) RHB Bank
          No akaun: 10801600603167
          Pemilik akaun: Abdullah Idris

          2) Bank Rakyat
          No Akaun:22-044-193993-1
          Pemilik akaun:Nur Aishah bte Mohamed Farouk

          Selepas buat pembayaran,emelkan maklumat berikut ke emel saya di:
          abdullahidris1982@gmail.com.

          Nama
          Alamat Surat Menyurat(untuk penghantaran produk)
          No tel bimbit

          Penting : Attachkan resit pembayaran bersama dengan maklumat di atas .Dah buat
          bayaran sms saya ye di 013-4479610.

    • Wslm,
      Cellfood ni kalau diguna mengikut cara yang diarahkan boleh bertahan selama sebulan.Bro berminat?

        • Boleh sahaja kalau nak ambil multivitamin lain,kalau berkemampuan.Tapi pada saya tidak perlu lagi.Saya sendiri hanya mengamalkan pengambilan celfood sahaja.

  4. Salam,
    Apa pendapat tuan tentang bacaan darah berikut:

    BUN: 6.6 mmol/L
    Creatinine : 169.9 mmol/L
    Uric Acid : 642.4 mmol/L.

    Saya rasa ini ada masalah buah pinggang. Macam mana jika saya amalkan makan cellfood untuk turunkan kadar bacaan di atas.

  5. adik saya baru-baru ni berjumpa dgn doktor klinik biasa dan diberitahu mempunyai tanda2 polycystic kidney disease (scan diklinik). Urine kotor dan lemah2 badan. Untuk pengetahuan, adik saya masih belum mendapat pengesahan dari doktor pakar sama ada betul2 sakit buah pinggang. So, agak2nya boleh ke adik saya mencuba cellfood ni sebagai pemakanan kesihatan beliau? ada no hp tak kalau nak berhubung dgn lebih lanjut….

    • Sebaiknya cellfood dicuba dari sekarang.Jangan tunggu sehingga disahkan ada penyakit buah pinggang.insyaAllah dengan izin Allah akan ada kesannya.No saya 0134479610.

  6. saya disahkan mempunyai penyakit acute glomenephritis sejak 6 bulan yang lalu. Setiap kali ada protin 3+ dan darah 3+ dalam urin bila ujian urin dilakukan. Kreatinin saya juga tinggi. Disamping itu saya juga adalah masalah darah tinggi. Bolehkah saya menggunakan produk ini. Bolehkah produk ini dimakan bersama dengan ubat yang diberi oleh doktor.

    • Boleh menggunakan produk cellfood dan saya amat menggalakkannya.Cellfood boleh dimakan bersama ubat hospital.Saya dulu pun mengamalkan cellfood bersama dengan ubat hospital.Cellfood boleh diambil sejam sebelum atau selepas mengambil ubat hospital.

  7. Salam, adakah produk ini benar-benar berkesan untuk pesakit seperti saya dan saya ingin bertanya dari segi pengalaman tuan sudah berapa lama tuan amalkan hingga tak perlu untuk makan ubat hospital. Berapa lama kesan sampingan yang dialami
    setelah makan produk. Perlukan penjelasan.terima kasih.

    • Wslm,

      Saya tidaklah berani mengatakan yang cellfood pasti akan dapat menyembuhkan penyakit anda,tetapi saya sangat yakin dengan produk ini.Keyakinan saya berdasarkan pengalaman saya sendiri yang semakin baik dari masalah buah pinggang setelah mengamalkan cellfood.Ditambah lagi dengan individu lain yang ada membeli dari saya juga memberikan respon yang positif.Sebenarnya kesan selepas menggunakan cellfood bukanlah kesan sampingan,tetapi kesan pemulihan,dan ianya bergantung kepada tahap kesihatan individu tersebut.Kalau saya dulu mendapat kesan yang positif hanya selepas menggunakan botol pertama cellfood.

  8. assalamualaikum

    ayah saya ada masalah buah pinggang. sekiranya ayah sy mencuba cellfood ini dan mendapati masalah buah pinggang telah pulih. adakah ayah sy masih perlu meneruskan pengambilan cellfood, atau boleh berhenti atau perlu teruskan dengan dos yang rendah?

    mohon respon tuan. tqvm

    • Waalaikumussalam,

      Sebenarnya saya amat menggalakkan agar cellfood diteruskan pengambilannya walaupun selepas buah pinggang telah sembuh.Saya sendiri hingga sekarang terus mengamalkan cellfood.Ingatlah kesihatan sebenarnya tidak dapat diganti dengan wang ringgit.

  9. saya mempunyai satu buah pinggang sahaja..semulajadi dan hanya dapat dikesan ketika saya melahirkan anak yang kedua. Urin saya ada protein dan keadaan ini berterusan sampai sekarang..bolehkah saya mengambil cellfood?

  10. assalamualaikum

    Adakah produk ini mendapat sijil halal JAKIM atau halal antarabangsa? Atau tuan boleh buktikan ianya halal..

  11. Salam hormat, baby girl sy umur 6 bulan..da di diagnose bilateral hidronephrosis sejak dilahirkan ..baru saja bertemu dan pakar berhubung penyakit ini.saya ingin tahu, boleh kan bby sy try produk ini..sebelah kanan tak berfungsi sepenuhnya, yg kanan normal, tetapi salurannya bengkok2 dan bengkak..DR akan buat beberapa rawtan susulan sebulan dr sekarang.

    • Salam,cellfood adalah dikategorikan sebagai pemakanan kesihatan,jadi sesuai untuk semua peringkat.Boleh dicuba pada dos yang rendah terlebih dahulu.

  12. salam,dr. kata sy mempunyai tahap pottasium yg tinggi dlm buah pinggang tahap 5.1 adakah tanda sy \mengidap sakiy buahpinggang ,jd bgimana sy harus mengambil tindakan susulan.tq

    • Ikut rawatan susulan yang dicadangkan oleh doktor.Mesti doktor ada buat rawatan bila dah disahkan anda mempunyai masalah buah pinggang.

  13. Anak saya alif ceberal palsy menghidapi masalah buah pinggang kronik. Sekarang alif jalani capd. Saya da baca berkenaan cellfood. Mcm alif bolehkah ambil produk itu. Berat alif 13kg sj.

  14. salam.

    saya mengalami masalah kencing mengandungi darah (hanya dapat dikesan dengan ujian air kencing) dan juga sakit pinggang sejak 2008. sudah beberapa kali buat checkup dgn doktor pakar. setakat tahun lepas belum ada tanda kehadiran protein dalam darah. pernah ultrasound 2 tahun lepas dan diberitahu buah pinggang dalam keadaan baik dan tiada tanda batu karang. doktor pun susah nak cakap tetapi mengatakan kemungkinan saya minghidap autoimmune (sel immune menyerang sel buah pinggang), saya diberitahu untuk membuktikannya tisu buah pinggang saya perlu diambil sedikit. saya juga ada berubat kampung. di dua tempat saya pergi berubat, saya diberitahu buah pinggang kiri saya ada batu karang, banyak tetapi halus-halus. memang tidak nampak walaupun discan. sampai sekarang pinggang saya masih sakit, terasa sengal-sengal. doktor pakar yang sebelum ini pula mengatakan sakit itu datang dari saraf sekitar pinggang mungkin kesan dari peristiwa saya pernah terjatuh dalam keadaan terduduk dengan agak kuat. sekarang saya masih lagi menunggu untuk checkup yang seterusnya mungkin dalam bulan 3 nanti. sebenarnya saya pun pening dengan keadaan sakit saya ini dan tidak tahu apa yang harus dibuat sebenarnya.

    rasa-rasanya adakah produk Cellplus dapat membantu saya?

    adakah produk Cellplus ini selamat? adakah diiktiraf oleh kementerian kesihatan?

  15. SEKITAR TAHUN 2000, SAYA PERNAH GUNA CELLFOOD. TAPI SEKARANG TAK DAPAT GUNA LAGI, SUSAH NAK DAPAT PRODUK ITU. DI KELANTAN NI ADA TAK STOKIS?

  16. Asalamualaikum .. saya sedang mencari info lanjut utk penjagaan makanan n rawatan bagi pesakit buah pinggang (baru) n ingin mencuba produk ini utk suami yang baru dikesan ada masalah pada buah pinggang kerana penyakit diebetes.. boleh beri info lanjut n detail acct utk pembayaran..

    • wslm puan,

      Saya minta maaf sebab buat masa ni stok cellfood dah habis.Sebab stokis tutup hingga 18 haribulan,cuti raya cina.

  17. assalammualaikum, sy ada bayi berusia 4bulan. sekarang bayi saya disahkan buah pinggang bengkak akibat air kencing patah balik ke buah pinggang. sesuai tak produk ni untuk bayi saya. ada tak stokis di melaka?

    • Wslm,cellfood insyaAllah sesuai untuk semua golongan.Untuk bayi mulakan dengan dos yang sedikit dahulu.

  18. Salam, boleh saya nk tanya admin dh berapa lama hidapi Nephrotic Syndrome dan sekarang adakah sudah baik sepenuhnya n klu kita terlalu lama hidapi penyakit ini dan mengambil steroid terlalu lama (Steroid Dependence) adakah fungsi buah pinggang akan menjadi semakin merosot seiring dgn pertambahan usia yg semakin tua…

    • wslm,saya mengidap nefrotik sindrom dari tahun 2002 hinggalah 2008 hingga saya menemui cellfood.Dalam tempoh ni saya sangat kerap relapse.Dan sekarang alhamdulillah dan xrelapse dan tak ambil prednisolone dah.Ye,sebenarnya pengambilan ubat steroid dalam jangkamasa yang lama boleh memberikan kesan buruk kepada buah pinggang.

  19. Pingback: Sesuatu Tentang Nefrotik Sindrom Dikalangan Kanak-Kanak Yang Perlu Diketahui Ibubapa l

  20. Pingback: Bagaimana Mempertingkatkan Jangka Hayat Nefrotik Sindrom? l

  21. saya merupakan pesakit buah pinggang yg kini dialisis slama 3 tahun. bolh saya tau ada tak pesakit spt sya yg menggunakan produk ini, kembali pulih spenuhnya…

    • Apabila buah pinggang dah rosak sepenuhnya dan menjalani rawatan dialisis,tidak ada jalan lain selain daripada melakukan dialisis sahaja atau transplant buah pinggang.Kalau di peringkat awal atau pertengahan inshaa Allah cellfood dapat membantu.Untuk dialisis cellfood dapat membantu mengurangkan kesan sampingan dialisis.

  22. Salam..hari ini saya mendapat berita bahawa emak saya disahkan sbg pesakit buah pinggang tahap 5 dan perlu menjalani hemodialisis. adakah cellfood dpt membantu menyembuhkan sakit emak saya?

    • Assalamualaikum, bila dah tahap 5 saya tak berani nak jamin cellfood dapat membantu. Sebab tahap 5 tu dah tahap teruk dah.

  23. assalam….sye nk tyer….ibu sye disahkan mengidap sakit buah pinggang dah agk lame dan skitnye bertambah teruk…dia diminta untuk melakukan penyuntikan sendiri ats tbh bdn….jd blh kew dgn pgamalan cellfood ni blh menggantikan kaedah penyuntikan ni??

  24. ank sy menghidap neprotik syndrome sejak setahun yg lalu..skg umur 4 thn..penyakit tue dh berulang beberapa kali..sy nk mencuba cellfood..sy kat kuala kangsar,kat mana blh dpt? dan cmana cara pemakanan produk utk ank sy yg berumur 4 thn..tq

  25. Assalamualaikum..
    Sy mengandung kembar dan usia kandungan baru nk mencecah 20 minggu.. Seorang normal tapi seorang lagi kemungkinan besar ade PKD (polycystic kidney) yang mana kedua2 buah pinggang dia apabila di scan bengkak.. Drp beberapa artikel yg sy baca, PKD menyebabkan air ketuban kurang dan akn membantutkan pertumbuhan fetus dan menyebabkan kematian.. Ada tak kemungkinan cellfood ni dpt membantu kandungan sy?

    • Waalaikumussalam,

      Kalau berdasarkan rawatan hospital,doktor kata masalah tersebut dapat dirawat tak?Kalau dengan ubat hospital ada risikonya,saya cadangkan cuba cellfood.Sebab kedua2nya ada risiko.

  26. maaf, nak bertanya tentang cellfood.
    bagaimana cara ia berfungsi bagi mengurangkan kreatinin dalam darah?
    dan rm200 tu harga utk sekotak ke? berapa botol dlm kotak tu?

    • Sufi,

      Kreatinin tinggi dalam darah adalah disebabkan oleh buah pinggang bermasalah.Jadi, cellfood akan memulihkan fungsi buah pinggang.Apabila fungsi buah pinggang kembali normal,maka tahap kreatinin juga akan kembali normal.

      Sekarang harga cellfood RM234 untuk sebotol.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

PERCUMA!Panduan Diet Untuk Pesakit Buah Pinggang